Florida and the first weeks of work - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Jorg Rijkschroeff - WaarBenJij.nu Florida and the first weeks of work - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Jorg Rijkschroeff - WaarBenJij.nu

Florida and the first weeks of work

Door: Jorg Rijkschroeff

Blijf op de hoogte en volg Jorg

03 April 2010 | Verenigde Staten, Miami

Na alle entrepreneurship trips met de internationale groep is het nu tijd om op te splitsen. Samen met 5 andere Global Scholars ben ik weer terug in Kansas City. Heel raar om niet meer met de grote groep te zijn. Het is een stuk stiller geworden.
Het klimaat in Kansas City is vreemd. In maart is het dagen koud geweest maar ook heel warm. Op een dag bijvoorbeeld was het 20 graden met zon en konden we lekker longboarden buiten (jaja.. geinspireerd door california: ik ben gaan longboarden) . Die zelfde avond nog werd het -4 en begon het flink te sneeuwen. De volgende dag lag er een laag sneeuw van 20 cm. Wij: Jannik, Hans en ik dachten alleen maar een ding: We gaan een warmere locatie in de VS bezoeken.


Dimensional Innovations

Dimesional is het eerste bedrijf wat ik bezocht. Het is een vrij groot bedrijf met 100+ werknemers. Ze ontwerpen en bouwen interieur en extrieur voor bedrijven als basketballstadia, restaurants en bioscopen. Ze hebben flink wat leuke projecten op hun naam staan.
Doordat ze ook een fabriek naast de ontwerp en technische afdeling hebben liet het me erg denken aan een interieur bedrijf in Nedeland waar ik stage heb gelopen. Ik werk zelf in de ontwerpafdeling met zes andere ontwerpers die erg individueel werken.
Tijdens mijn werk heb ik tijd om aan de LockAid te werken, een product waar ik al eerder over geschreven heb. Uiteindelijk heb ik de Amerikaanse versie af en we wachten nu op de productie van de proefmodellen.


Willougby

Willougby is een heel ander bedrijf als Dimensional: meer creatief in plaats van technisch. Dit is te merken aan de cultuur en de inrichting. Je bent hier een stuk vrijer en er is meer communicatie tussen de ontwerpers. Het bedrijf is mooi ingericht wat voor mij de creatieve geest stimuleert.
Volgende week presenteer ik daar mijn businessplannen en producten aan de founder en de staff. Ze willen mij helpen met de brandmarketing, logo’s en huisstijl van de producten. Op deze manier kan ik leren hoe merken worden opgezet en hoe ze in elkaar zitten.



Miami

De warme locatie die we wilden bezoeken werd Miami. Het weekend dat we gingen was ook het Winter Music Conference aan de gang. De beste house DJ’s van de wereld treden daar op.
Aangekomen in Miami huurden we een auto: een mustang convertable. Met een opendak reden we door Miami waar het 30 graden was. We reden naar het huis van een kennis van ons (waar netwerken al niet goed voor is) Daar verbleven we voor vijf dagen.

Foto hieronder: onze Mustang


South beach

Wanneer je op South beach bent zie je inderdaad dat Miami de Ibiza van de VS is. Aan het strand vind je strandtenten waar vol op house muziek wordt gedraaid. Het is weer even wennen om deze muziek stijl te horen want in de rest van de VS, althan waar ik geweest bent wordt voornamelijk hiphop muziek gedraaid. Door de muziekstijl krijg je een Europees gevoel.
70% van Miami is Zuid-Amerikaans of Caribisch. Er leven vooral veel Cubanen. Nog een bijnaam voor Miami is “Cuba of the North”.
Wat me ook opviel was dat veel gebouwen in art-deco stijl gebouwd zijn. Ik ging het opzoeken en het blijkt dat South beach in de jaren 20-30 is gebouwd om mensen naar het moeras te lokken. Art-deco was de stijl van die tijd en door deze bouwstijl te gebruiken is het ze gelukt om er een succesvol toeristenoord van Miami te maken.

Foto hieronder: Een van de grootste Art-deco gebouwen op South beach.


WMC – ultra festival

Het Winter Music Conferrence werd flink bezocht door internationale bezoekers. Niet alleen de springbreakers uit de Verenigde Staten maar ook veel Caribische mensen en Europeanen.
Naast de house-clubs in South beach hebben we ook het Ultra festival bezocht. Het Ultra festival was wel ultra duur, namelijk 110 dollar entree. Op het festival waren onder anderen Tiesto, Swedish House Mafia en Eric Prydz Eric te bewonderen. Je merkt dat vooral Tiesto in de VS erg populair is. Ultra is een groot festival in het Biscayne Boulevard naast de oceaan en tussen de wolkenkrabbers. Een erg mooie locatie.
De muziek was erg lekker. Zeker goed om deze muziekstijl weer eens te horen.


Everglades and Keywest

Ook bezochten we de Everglades, de moerrassen van Florida. Op een airboat gingen we de moerassen over. De boot vliegt/vaar over het water met een flinke snelheid. In de moerassen zijn dieren als roofvogels en alligators te vinden.
De zelfde dag reden we in onze cabrio richting het zuiden. Daar zijn een aantal eilanden te vinden die met bruggen geconnect zijn. Onderweg waren er koraal natuurparken te zien en shows met dolfijnen. Uiteindelijk gingen we op het strand van een Marriott hotel zitten, uitrusten van de vorige dagen. Vanuit het strand konden we dolfijnen zien in de oceaan.

University of Miami

Natuurlijk gingen we niet alleen feesten en de toerist uithangen. Ook bezochten we de universiteit van Miami. Deze universiteit heeft een Launch-pad. Vergelijkbaar met de center van entrepreneurship op de HAN. De organisatie was erg blij dat wij er waren en hadden erg veel vragen voor ons en vertelden daar over onze businesses. We merkten hier echt hoe bekend de Kauffman Foundation is en hoe het als voorbeeld dient voor ondernemerschaps educatie over de gehele wereld.
De universiteit van Miami is ook een paradijsje. Het tropische weer, tuinen met palmbomen en alle faciliteiten op de campus. De gebouwen zijn alleen een stuk lelijker dan die van Stanford.

Florida is terecht de Sunshine state, het heeft wel veel last van flinke tropische regenbuien. Leuk om hier een paar dagen o vakantie te gaan, maar net iets te heet, voor mij, om te leven.

Terug in Kansas City is weer eens het weer omgedraaid. Het is 27 graden, bijna geen verschil met florida. Het zwembad en de jacuzzi in 45th Madison wordt klaargemaakt voor het mooie weer. Dat belooft wat..

Ik hou jullie op de hoogte.

Jorg

  • 03 April 2010 - 21:57

    Dorry:

    Alweer zulke geweldige belevenissen. Je hebt ondertussen al heel wat van de VS gezien. Mooie foto's!!!!

  • 04 April 2010 - 11:36

    Marvin :

    Gast je bent naar ultra geweest. Uber dope.
    Heb je de zweden gecheckt?
    Ik spreek je er nog wel over op msn ouwe.

    Vrede

  • 04 April 2010 - 15:54

    Weu:

    marvin zou zeker 110$ dollar neerlegge voor swedish house maffia haha
    jorg's in miami biiitch!

  • 04 April 2010 - 18:22

    Joenis:

    word veellongboarden als je terug komt merk ik al haha :D

  • 04 April 2010 - 18:44

    Indira:

    hey lieve Jorg, tjee wat lijkt ons leven maar saai als je dit leest. Waarschijnlijk ook omdat hier de zon op zich laat wachten. Geweldig al die ervaringen..wat zul jij straks moeten afkicken als je terug bent..ALs..kan me zo voorstellen dat USA the new place to be is voor je..

    geniet! en liefs x

  • 13 April 2010 - 10:50

    Mike, Sandra En Jill:

    He Jorg,

    Wat een heerlijke ervaringen doe jij toch op daar! Super hoor! We lezen graag je verhalen en als je terugkomt zul je heel wat Amerikaanse gewoontes missen. Nou veel plezier nog, geniet ervan.

    Groetjes,
    Mike, Sandra en Jill (van de breakdance)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorg

Actief sinds 16 Nov. 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 21200

Voorgaande reizen:

09 Januari 2010 - 19 Juli 2010

Kaufmann trip

Landen bezocht: